- Side 104 -
...erhvervsdrivende, som lader sine produkter markedsføre på den pågældende måde. Andre – f.eks. det medvirkende reklamebureau eller det benyttede trykte eller elektroniske medium – vil dog kunne ifalde ansvar efter straffelovens almindelige regel om medvirken, hvis betingelserne herfor er opfyldt, jf. herved også medieansvarslovens § 27 samt nedenfor pkt. 9.5.
- Side 281 -
...sagsomkostninger, der idømmes efter § 29 og § 31. Den nævnte hæftelsesregel gælder ikke alene i relation til redaktørens eventuelle ansvar, men også hvor det alene er annoncøren eller reklamebureauet, der ifalder erstatningsansvar. Hæftelsesansvaret indtræder dog først, når annoncøren, reklamebureauet eller redaktøren er dømt til at betale erstatning.
- Side 287 -
...Ifølge medieansvarslovens § 27, stk. 2, er redaktøren ligeledes medansvarlig for indholdet af annoncer efter lovgivningens almindelige regler (herunder reglerne om tilregnelse og medvirken). Derimod kan andre til massemediet knyttede personer ikke drages til ansvar efter strfl. § 23 om medvirken, jf. FT 1990-91 (2. samling), Tillæg A, sp. 3093 og 3160.