Et eller flere menighedsråd og provstiudvalget i samme provsti kan indgå aftale om samarbejde om løsning af opgaver vedrørende følgende:
-
1) Fælles administration, herunder personregistrering og regnskabsopgaver.
-
2) Fælles personaleadministration, herunder rekrutteringstiltag og hr-rådgivning.
-
3) Bygningsvedligeholdelse og drift, herunder af præsteboliger.
-
4) Bygningsteknisk rådgivning.
-
5) Skole-kirke-samarbejde.
-
6) Kommunikation.
Stk. 2 Samarbejdet organiseres ved en bestyrelse med repræsentanter fra både menighedsråd og provstiudvalget.
Stk. 3 De nærmere bestemmelser om samarbejdet optages i en vedtægt, der offentliggøres på stiftets hjemmeside.
Stk. 4 Vedtægten skal indeholde oplysninger om, hvilke menighedsråd og hvilket provstiudvalg der deltager i samarbejdet, hvad samarbejdet vedrører, finansieringen af samarbejdet, tilsyn, vilkår for andre menighedsråds optagelse i samarbejdet, afgørelse om uenighed om vedtægtens fortolkning og vilkår for ophævelse af samarbejdet og om, hvor vedtægten er offentliggjort, og hvorfra den kan rekvireres.