Et eller flere menighedsråd og provstiudvalget i samme provsti kan indgå aftale om samarbejde om at delegere kompetence, opgaver og finansiering til provstiudvalget, når samarbejdet omfatter følgende:
-
1) Fælles personaleadministration, herunder rekrutteringstiltag og hr-rådgivning.
-
2) Bygningsvedligeholdelse og drift, herunder af præsteboliger.
-
3) Bygningsteknisk rådgivning.
-
4) Skole-kirke-samarbejde.
-
5) Kommunikation.
Stk. 2 De nærmere bestemmelser om samarbejdet optages i en vedtægt, der offentliggøres på stiftets hjemmeside.
Stk. 3 Vedtægten skal indeholde oplysninger om, hvilke menighedsråd og hvilket provstiudvalg der deltager i samarbejdet, hvad samarbejdet vedrører, finansieringen af samarbejdet, tilsyn, vilkår for andre menighedsråds optagelse i samarbejdet, afgørelse om uenighed om vedtægtens fortolkning og vilkår for ophævelse af samarbejdet og om, hvor vedtægten er offentliggjort, og hvorfra den kan rekvireres.