- Side 337 -
...minimum omfatte det, som efter disse love henregnes som dokumenter. Det bemærkes, at selve dokumentbegrebet ikke ændrede karakter i forbindelse med revisionen af offentlighedsloven i 2013, hvorfor det i denne henseende ikke har særskilt betydning, at miljøoplysningsloven henviser til offentlighedsloven fra 1985, jf. miljøoplysningslovens § 6, stk. 2.
- Side 341 -
...således formentlig lægges vægt på ansøgerens (og den øvrige offentligheds) interesse i at få meddelt oplysningerne. Det indebærer, at der i hvert fald ved anmodninger, som angår oplysninger om »emissioner til miljøet«, jf. om dette begreb f.eks. FOB 2017-28 og FOB 2017-29, må anvendes et højere ressourceforbrug end efter 2013-offentlighedslovens § 11.
...en umiddelbar betragtning – så meget desto mere – antages at gøre sig gældende for så vidt angår offentlighedsloven fra 1985, som miljøoplysningsloven anvender i kraft af henvisningen i miljøoplysningslovens § 2, stk. 1, jf. § 6, stk. 2. Spørgsmålet er dog, om der i kraft en EU-konform fortolkning kan udledes en sådan ret efter miljøoplysningsdirek-
- Side 343 -
...miljøoplysningslovens § 2, stk. 1, jf. 1985-offentlighedslovens § 8, nr. 4). Systemlogikken skal som kontekstoplysning også udleveres i forbindelse med anmodninger om indsigt efter databeskyttelseslovens artikel 15, jf. bestemmelsens stk. 1, litra h. Kravene til systemlogikkens detaljeringsgrad er den samme som ved underretninger efter artikel 13 og 14.