Bemærk, at § 14 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 14, om det har en betydning.
- Side 255 -
...kan persondataloven også være til hinder for meroffentlighed, jf. § 14, stk. 1, 2. pkt.896896. Se afsnit e nedenfor om meroffentlighed. Det skal i øvrigt fremhæves, at hvis en myndighed kommer i besiddelse af oplysninger om en privat ansats ansættelsesforhold, er disse oplysninger ikke omfattet af undtagelsen i § 21, stk. 2.897897. Jf. FOB 2000.465.
(...)
- Side 263 -
...1994.334. I FOB 2002.182 kunne visse oplysninger ikke udleveres efter reglerne om meroffentlighed, idet de var omfattet af tavshedspligten. Reglen udtrykker det såkaldte meroffentlighedsprincip.935935. Udlevering af anonymiserede oplysninger er udtryk for meroffentlighed, idet der som nævnt i afsnit d.3) (note) ovenfor ikke er pligt til anonymisering.
(...)
- Side 264 -
...af hensyn til tungtvejende samfundsmæssige interesser.945945. Jf. FOB 2005.485. Som nævnt kan såvel tavshedspligtsregler som persondataloven begrænse adgangen til at give meroffentlighed (meraktindsigt), jf. offentlighedslovens § 14, stk. 1.946946. Se hertil Jon Andersen i Erik Werlauff og Sten Bønsing, Festskrift til Claus Haagen Jensen, s. 56 f.
(...)
- Side 265 -
...offentlighedslovens § 14, stk. 1, 2. pkt.948948. Se Jon Andersen i »Persondataloven og den offentligretlige tavshedspligt«, Juristen 2003, nr. 8, afsnit IV.C, og Forvaltningsloven med kommentarer, s. 258, med henvisning til Peter Blume, samt Jon Andersen i Erik Werlauff og Sten Bønsing (red.), Festskrift til Claus Haagen Jensen, s. 56 f. Se også FOB 2009 5-2.