- Side 161 -
...sag og at forskellige medarbejdere kan håndtere den samme sag. Journaliseringspligten sikrer nemlig generelt, at forvaltningen har lettere ved at identificere dokumenterne i en sag (ikke kun med henblik på aktindsigt), at forvaltningen har det fulde overblik over en sags dokumenter og at sager behandles ens (jf. lighedsprincippet), jf. FOB 2018-10.
(...)
- Side 162 -
...være længere, fx hvis der er tale om særligt følsomme dokumenter, der skal holdes inden for en snæver kreds af personer, eller hvis sagsbehandleren er fraværende i en kort periode. Der er ikke en frist for journalisering af interne dokumenter i endelig form. Dette skyldes navnlig, at det kan være svært at definere, hvornår et dokument er »endeligt«.
- Side 214 -
...journaliseringspligt ikke gælder samtlige en sags dokumenter, bør man være opmærksom på, at hvis myndighedens aktliste (efter § 9, stk. 2, nr. 2) i sagen »kun« opfylder offentlighedslovens § 15, vil listen ikke være komplet og kan derfor ikke bruges til kontrol af, at alle dokumenter er udleveret ved aktindsigten, fx udkast til interne dokumenter.