- Side 408 -
...at kan der gives afslag på aktindsigt i samtlige sagens dokumenter og oplysninger. Det gælder uanset det nærmere indhold af dokumenterne. Og det gælder, selv om dokumenterne tillige indgår i en anden sag ved myndigheden, som ikke er omfattet af sagsundtagelsesbestemmelserne, og som derfor er undergivet offentlighed efter lovens almindelige regler.
- Side 409 -
...samarbejde med udenforstående, herunder selvstændige kommissioner og udvalg, uden at skulle arbejde under presset af, at også overvejelser af mere foreløbig karakter undergives offentlighed. Bestemmelsen indgår sammen med navnlig § 24, stk. 1, § 27, nr. 2, og § 29, stk. 1, 2. pkt., som et led i den samlede beskyttelse af den politiske beslutningsproces.
- Side 412 -
...kapitel 3, afsnit 2. Retten til aktindsigt omfatter således ikke ministerkalendere eller kalendere, der føres for bl.a. regionsrådsformænd og borgmestre. Det samme gælder med hensyn til kalendere, som føres af offentligt ansatte som led i tjenesten. Kalendere, som ansatte og andre fører personligt til eget brug, omfattes ikke af offentlighedsloven.
- Side 459 -
...20 er undtaget fra aktindsigt, indtil lovforslag fremsættes for Folketinget – er det i forarbejderne til offentlighedsloven forudsat, at et ministerium kun i særlige tilfælde undlader at meddele meraktindsigt i selve lovforslaget og i interne faglige vurderinger, efter at et lovudkast er sendt i ekstern høring og offentliggjort på Høringsportalen.