- Side 278 -
...myndighedens ressourcer, og indebærer, at dataudtrækket skal kunne foretages i løbet af kort tid. Kravet vil ikke være opfyldt, hvis myndigheden skal indhente særlig faglig ekspertise, som den ikke råder over i forvejen, eller hvis myndigheden selv skal foretage en nærmere vurdering af, hvilke oplysninger der skal sammenstilles for at foretage udtrækket.
- Side 280 -
...hvis der foreligger et lovgivningsprojekt af et bestemt, relativt præcist angivet indhold, og altså ikke sager, hvor det er ganske usikkert, om de vil munde ud i et lovforslag. Det er i øvrigt kun egentlig lovgivning, der er omfattet af undtagelsen. Forberedelse af bekendtgørelser, cirkulærer mv. er omfattet af de almindelige regler om aktindsigt.
- Side 285 -
...dokumenter, der er selvstændige og foreligger i endelig form samt enten a) gengiver indholdet af den endelige beslutning i sagen, b) er udarbejdet som et »§ 13-notat« (jf. offentlighedslovens § 13) eller c) er udarbejdet som bevisoptagelser. Ud over disse dokumenter opregner offentlighedsloven endnu to interne dokumenter, der er omfattet af aktindsigt.
(...)
- Side 287 -
...stk. 1.6161. Ekstraheringspligten for eksterne faglige vurderinger gælder dog ikke i dokumenter omfattet af offentlighedslovens § 26, nr. 5, om statistiske oplysninger mv. Bestemmelsen svarer til forvaltningslovens § 14 a, stk. 1, jf. ovenfor s. 220, jf. fx FOB 2014-14. Ekstraheringspligten kan dog stadig begrænses efter offentlighedslovens §§ 30-33.