- Side 278 -
...myndighedens ressourcer, og indebærer, at dataudtrækket skal kunne foretages i løbet af kort tid. Kravet vil ikke være opfyldt, hvis myndigheden skal indhente særlig faglig ekspertise, som den ikke råder over i forvejen, eller hvis myndigheden selv skal foretage en nærmere vurdering af, hvilke oplysninger der skal sammenstilles for at foretage udtrækket.
- Side 292 -
...end den almindelige tavshedspligt.7575. Jf. også Niels Fenger, EU-rettens påvirkning af dansk forvaltningsret, 4. udg., 2021, s. 25. Regler i speciallovgivningen, der alene henviser til de almindelige regler om tavshedspligt eller blot »for en sikkerheds skyld« fastslår, at der er tavshedspligt, har ikke karakter af »særlige« tavshedspligtsregler.
- Side 296 -
En eventuel klageadgang over aktindsigtsafgørelser truffet af institutioner, selskaber mv. omfattet af offentlighedslovens §§ 3-5 kan bestemmes af vedkommende minister, jf. § 37, stk. 6.
- Side 303 -
...1516/2010 s. 22. Jf. nærmere Søren Mørup, Niels Fenger og Sten Bønsing i Forvaltning og retssikkerhed: Festskrift til Steen Rønsholdt, 2014, s. 269 ff. Derimod kan god forvaltningsskik tilsige, at forvaltningen ikke på eget initiativ udleverer oplysninger, som har en følsom karakter.108108. Jf. fx FOB 2007.501 og formentlig princippet i UfR 2018.1133 H