- Side 253 -
1) Hvilke dokumenter. Det ovennævnte generelle udgangspunkt kommer til udtryk i offentlighedslovens § 7, stk. 2, nr. 1, hvorefter retten til aktindsigt omfatter alle dokumenter, der vedrører sagen. Endvidere er der efter samme bestemmelses nr. 2 adgang til indsigt i journaler, registre og andre fortegnel-
(...)
- Side 254 -
...fra skoler til Undervisningsministeriet om bl.a. karakterer måtte anses for et led i ministeriets generelle tilsyn og kontrol og derfor var indgået som led i administrativ sagsbehandling. I FOB 2003.125 fandt ombudsmanden, at finansministerens kalender utvivlsomt var oprettet som led i administrativ sagsbehandling i ministeriet. (Se nu lovens § 22).
(...)
- Side 266 -
...hvor der er konkret grund til at antage, at en minister har eller vil få behov for embedsværkets rådgivning og bistand, jf. § 24, stk. 1, samt interne dokumenter (jf. § 23, stk. 1, nr. 3), der udveksles mellem bl.a. KL (Kommunernes Landsforening) og medlemskommuner i forbindelse med bl.a. økonomiske eller politiske forhandlinger med staten, jf. § 25.