- Side 978 -
...XXVIII, afsnit 3.3. Det sidste kan fx være risikoen for at blive pålagt et strafansvar grundet identifikation.144144. Jf. nærmere i kapitel XXVII, afsnit 6.8. Manglende indrømmelse af aktindsigt kan formentlig ikke indklages for Konkurrenceankenævnet.145145. Konkurrenceankenævnets kendelse af 5. april 2018 i A mod Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
- Side 979 -
...Forbrugerstyrelsen, jf. konkurrencelovens § 15 e, kan offentliggøre dokumenter, som indgår i sagsbehandlingen, mhp. at indhente disses bemærkninger. Formelt er der ikke tale om aktindsigt, da det er styrelsen, der bestemmer tid og omfang. I praksis vil bestemmelsen dog tjene samme formål og sikre inddragelse af relevante tredjemænd under sagens forbere-
(...)
- Side 980 -
...princippet om meroffentlighed som grundlag for at indrømme aktindsigt i interne dokumenter. Se også Konkurrenceankenævnets kendelse af 29. november 2018 i TV2/Bornholm mod Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og Konkurrenceankenævnets kendelse af 5. april 2018 i A mod Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, der begge anerkender adgangen til meroffentlighed.
(...)
- Side 981 -
rencelovens § 13, stk. 4, og offentlighedslovens § 8. Fraværet af partsstatus kan desuden påvirke eventuelle afvejninger i retning af en mere begrænset udlevering af oplysninger og dokumenter.
- Side 982 -
...kontrolundersøgelser, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, 2016, p. 9, udtaler styrelsen sig fx ikke om gennemførte kontrolundersøgelser. herunder navnlig gennemførelsen af kontrolundersøgelser hos navngivne virksomheder, samt at styrelsen behandler en sag eller problemstilling. Praksis om sletning af oplysninger inden offentliggørelse kan belyse principperne.