- Side 397 -
Ansvaret for risikostyring er ved oversvømmelsesloven og kystoversvømmelsesbekendtgørelsen placeret ved de 27 kystkommuner, som Kystdirektoratet har udpeget ifm. kortlægningen af de 14 risikoområder. 113 113. Oversvømmelseslovens § 6 og kystoversvømmelsesbekendtgørelsens § 6.
(...)
...der indføjet en hjemmel til, at ministeriet kan pålægge kommunerne at samarbejde inden for oversvømmelseslovens, miljøbeskyttelseslovens og vandløbslovens område. 115 115. Se lov nr. 1631 af 26. december 2013 om ændring af vandforsyningsloven m.v., lov om vurdering og styring af oversvømmelsesrisikoen fra vandløb og søer og forskellige andre love.
(...)
De kommunale risikoplaner skal ajourføres hvert sjette år. De kan løbende ændres. 116 116. Oversvømmelseslovens § 6, stk. 3 og kystoversvømmelsesbekendtgørelsens § 9, stk. 2, 2. pkt. Den seneste version skulle afleveres senest den 22. oktober 2021.
Der skal efter oversvømmelsesloven i forbindelse med den kommunale risikostyringsplanlægning tages hensyn til de omkostninger og fordele, der er knyttet til de valgte foranstaltninger. I den sammenhæng angives indledningsvis: 117 117. Oversvømmelseslovens § 6, stk. 1, jf. bilag 2 og kystoversvømmelsesbekendtgørelsens § 6, jf. bilag 2.
- Side 399 -
re mindst 6 måneder. 119 119. Oversvømmelseslovens §§ 6-8 og kystoversvømmelsesbekendtgørelsens § 8, stk. 2. Kommunerne forudsættes i deres offentlige høring at henvise til de risiko- og farekort, der er offentliggjort på MiljøGIS. 120 120. Naturstyrelsens ” Vejledning til udarbejdelse af risikoplaner for oversvømmelse ”, s. 8.