- Side 579 -
...den dømte mellem kl. 24 og 05 intet steds i Kongeriget må opholde sig på et serveringssted med offentlig adgang, og hvorfra der serveres stærke drikke. Forbuddet indebærer desuden, at den dømte heller ikke uden for serveringsstederne må færdes eller opholde sig i de nærmere afgrænsede geografiske områder, der af politiets udpeges som nattelivszoner.
(...)
- Side 580 -
...professionalisere »den almindelige adgangskontrol og opgaven med at sikre orden i en eventuel kø foran restaurationen«, men selvsagt også mere specifikt at medvirke ved håndhævelsen af nattelivsforbuddene.4747. Folketingstidende 2021-22, Tillæg A, L 162, s. 8, jf. https://www.folketingstidende. dk/samling/20211/lovforslag/L162/20211_L162_som_fremsat.pdf.
(...)
- Side 582 -
...området for alle andre borgere – der på den anden side dog godt måtte »færdes almindeligt« i det forbudte område. Denne uklare sondring mellem ulovligt ophold og lovlig færden var en kraftigt medvirkende årsag til, at udkastet til en ny § 6 b i politiloven blev forkastet.5555. https://www.ft.dk/samling/20201/lovforslag/L189B/BEH3-128/forhandling.htm