Bemærk, at § 41g blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 41g, om det har en betydning.
- Side 145 -
...gives aktindsigt efter de foreslåede regler om meroffentlighed. Det er forudsat i bemærkningerne til forslaget til retsplejelovens § 41 g, jf. lovforslagets § 1, nr. 15, at den foreslåede bestemmelse om meroffentlighed anvendes således, at rimeligt begrundede anmodninger om meroffentlighed (herunder fra medlemmer af Folketinget) normalt imødekommes.
(...)
- Side 151 -
...især er identificeret. Det fremgår i den forbindelse af bemærkningerne til den foreslåede regel om meroffentlighed (retsplejelovens § 41 g, jf. lovforslagets § 1, nr. 15), at myndighederne bl.a. bør være imødekommende over for journalisters rimeligt begrundede anmodninger om aktindsigt, som ligger ud over de foreslåede regler om ret til aktindsigt.
(...)
- Side 156 -
...især er identificeret. Det fremgår i den forbindelse af bemærkningerne til den foreslåede regel om meroffentlighed (retsplejelovens § 41 g, jf. lovforslagets § 1, nr. 15), at myndighederne bl.a. bør være imødekommende over for journalisters rimeligt begrundede anmodninger om aktindsigt, som ligger ud over de foreslåede regler om ret til aktindsigt.
(...)
- Side 171 -
...er gået mere end et år, vil der kunne gives aktindsigt efter de foreslåede regler om meroffentlighed. Det er forudsat i bemærkningerne til forslaget til retsplejelovens § 41 g, jf. lovforslagets § 1, nr. 15, at den foreslåede bestemmelse om meroffentlighed anvendes således, at rimeligt begrundede anmodninger om meroffentlighed normalt imødekommes.
(...)
- Side 175 -
...især er identificeret. Det fremgår i den forbindelse af bemærkningerne til den foreslåede regel om meroffentlighed (retsplejelovens § 41 g, jf. lovforslagets § 1, nr. 15), at myndighederne bl.a. bør være imødekommende over for journalisters rimeligt begrundede anmodninger om aktindsigt, som ligger ud over de foreslåede regler om ret til aktindsigt.