- Side 350 -
...bestyrelsen er på dagsorden, beskriver de opstillede kandidaters kompetencer, øvrige hverv og uafhængighed (punkt 3.1.4), jf. videre om bestyrelsens uafhængighed (punkt 3.2), antallet af øvrige ledelseshverv (punkt 3.3), nedsættelse af et nomineringsudvalg (punkt 3.4.4) og gennemførelse af en årlig evaluering af bestyrelse og direktion (punkt 3.5).
- Side 361 -
kandidater. Gennemførelsen af direktivet har krævet ændringer i de danske regler, jf. således om SL § 139 c og ÅRL § 99 b straks nedenfor
(...)
- Side 362 -
For at fremme udviklingen bestemmer SL § 139 c, stk. 5, at henholdsvis det øverste og det centrale ledelsesorgan skal opstille et nyt og højere måltal, når selskabet har nået sit tidligere opstillede måltal, eller et nyt måltal, når tidshorisonten for den forventede opfyldelse er udløbet.
(...)
For moderselskaber, der udarbejder koncernregnskab, er det tilstrækkeligt, at der opstilles måltal og udarbejdes en politik for den samlede koncern, jf. nærmere SL § 139 c, stk. 3.
(...)
Selskaber, der har færre end 50 medarbejdere (og som overskrider de øvrige tærskelværdier i SL § 139 c, stk. 7), kan undlade at udarbejde en politik for at øge andelen af det underrepræsenterede køn på deres øvrige ledelsesniveauer, jf. stk. 1, nr. 2 og ovenfor.
(...)
...angivne – skal yderligere offentliggøre en mangfoldighedspolitik, jf. ÅRL § 107 d. Mangfoldighedspolitikken har det videre sigte, at den skal anvendes i forbindelse med sammensætningen af selskabets ledelse, for så vidt angår fx alder, køn eller uddannelses- og erhvervsmæssig baggrund. Sml. herved citatet foran fra Anbefalinger for god Selskabsledelse.