- Side 1537 -
...Anklagemyndigheden påstod skærpelse af frihedsstraffen og i øvrigt stadfæstelse. Landsretten stadfæstede byrettens dom, men fandt dog, at der i forhold 2 var tale om forsøg. Landsretten afrundede tillægsbøden til 730.000 kr. Den beskedne nedsættelse af tillægsbøden, der skyldtes afrundingsregler, kunne ikke begrunde, at T ikke skulle betale sagens omkostninger.
- Side 1542 -
...skatteansættelse«, eller efter skattekontrollovens § 16, hvis der ikke er selvangivet, og manglende oplysninger om A-indkomst fører til en for lav skatteansættelse. Kildeskattelovens § 75, nr. 1, har dog været anvendt i situationer, hvor der er tætte formelle relationer mellem arbejdsgiver og lønmodtager, f.eks. en hovedaktionær, som samtidig er direktør i firmaet.
(...)
...foreslås yderligere, at sanktionsniveauet for overtrædelse af kildeskattelovens § 74, nr. 1, og § 75, nr. 1, følger det nuværende sanktionsniveau for overtrædelse af skattekontrollovens §§ 13 og 16. Domspraksis har anvendt samme sanktionsniveau ved forsætlig overtrædelse af kildeskattelovens § 74, stk. 1, nr. 1, jf. stk. 2, dvs. fængselsstraf og tillægs-
(...)
- Side 1543 -
...kildeskattelovens § 75, nr. 1, fremover kan anvendes i de situationer, hvor skattekontrollovens § 13 om urigtig selvangivelse eller skattekontrollovens § 16 om passivitet i forhold til en for lav skatteansættelse tidligere er blevet anvendt som straffehjemmel over for den skattepligtige. Der henvises i øvrigt til bemærkningerne til afsnit 3.2.2.2.«
- Side 1555 -
...hvorefter den skattepligtige ved administrativ behandling af sager om overtrædelse af skattekontrollovens §§ 13-18 vejledes om, at den pågældende, som muligt strafansvarlig, ikke har pligt til at udtale sig om dette forhold. F. t. l. vedr. skattekontrolloven m.v. Bestemmelsen begrænser ikke den skattepligtiges selvangivelsespligt, jf. skattekontrollovens