- Side 1526 -
...Landsretten stadfæstede dommen, dog med den ændring, at fængselsstraffen blev fastsat til 8 måneder. SKM 2007.360 VLR – TfS 2008.842 VLD Tiltalte drev selvstændig rengøringsvirksomhed, og ved siden af arbejdede han på en minkfarm i 2000 og 2001. 1. august 2001 rejste tiltalte til Polen, hvor han også endnu var bosiddende. For indkomståret 2000 var der ude-
- Side 1542 -
...skatteansættelse«, eller efter skattekontrollovens § 16, hvis der ikke er selvangivet, og manglende oplysninger om A-indkomst fører til en for lav skatteansættelse. Kildeskattelovens § 75, nr. 1, har dog været anvendt i situationer, hvor der er tætte formelle relationer mellem arbejdsgiver og lønmodtager, f.eks. en hovedaktionær, som samtidig er direktør i firmaet.
(...)
...foreslås yderligere, at sanktionsniveauet for overtrædelse af kildeskattelovens § 74, nr. 1, og § 75, nr. 1, følger det nuværende sanktionsniveau for overtrædelse af skattekontrollovens §§ 13 og 16. Domspraksis har anvendt samme sanktionsniveau ved forsætlig overtrædelse af kildeskattelovens § 74, stk. 1, nr. 1, jf. stk. 2, dvs. fængselsstraf og tillægs-
(...)
- Side 1543 -
...kildeskattelovens § 75, nr. 1, fremover kan anvendes i de situationer, hvor skattekontrollovens § 13 om urigtig selvangivelse eller skattekontrollovens § 16 om passivitet i forhold til en for lav skatteansættelse tidligere er blevet anvendt som straffehjemmel over for den skattepligtige. Der henvises i øvrigt til bemærkningerne til afsnit 3.2.2.2.«
- Side 1555 -
...hvorefter den skattepligtige ved administrativ behandling af sager om overtrædelse af skattekontrollovens §§ 13-18 vejledes om, at den pågældende, som muligt strafansvarlig, ikke har pligt til at udtale sig om dette forhold. F. t. l. vedr. skattekontrolloven m.v. Bestemmelsen begrænser ikke den skattepligtiges selvangivelsespligt, jf. skattekontrollovens