Socialtilsynet skal udarbejde en årsrapport om tilbuddenes kvalitet, jf. § 9, stk. 1, 1. pkt., i lov om socialtilsyn, som skal indeholde følgende oplysninger:
-
1) antal godkendelser foretaget i det foregående år fordelt på tilbudstype,
-
2) antal gennemførte tilsyn, herunder antallet af anmeldte og uanmeldte tilsynsbesøg,
-
3) antal iværksatte skærpede tilsyn og baggrunden herfor,
-
4) antal iværksatte påbud og påbuddenes karakter,
-
5) antal tilbagekaldte godkendelser og baggrunden herfor,
-
6) socialtilsynets sagsbehandlingstider i forbindelse med behandlingen af ansøgninger om godkendelse,
-
7) tilsynstakster og objektive finansieringsandele og
-
8) indtægter i forbindelse med varetagelse af andre opgaver for en kommune, et regionsråd eller et tilbud end de opgaver, der fremgår af § 2 i lov om socialtilsyn.
Stk. 2 Årsrapporten skal desuden indeholde socialtilsynets generelle overvejelser om kvaliteten i de tilbud, der er omfattet af socialtilsynet herunder den faglige og organisatoriske udvikling i tilbuddene.
Stk. 3 Socialtilsynet kan herudover beslutte, at årsrapporten skal indeholde socialtilsynets overvejelser om udvalgte fokuspunkter.
Stk. 4 Årsrapporten skal senest den 1. juli året efter det kalenderår, årsrapporten vedrører, sendes til Social- og Boligstyrelsens auditfunktion og til sekretariatet for udarbejdelse af rammeaftalerne for regionen. Årsrapporten offentliggøres på socialtilsynets hjemmeside.