Kapitel 5 1 Oplysningspligt, salg og markedsføring
Tilladelsesindehaveren skal gøre alle relevante oplysninger om spillet, herunder spilleregler, lettilgængelige for spilleren og myndighederne.
Modtagelse af indsatser til spil fra personer under 18 år og anden formidling af sådanne personers deltagelse i spil er ikke tilladt, jf. dog stk. 2 og 3.
Til brug for spillemyndighedens tilsyn med, at alderskravene i §§ 10 b, 22 og 34 overholdes, kan spillemyndighedens repræsentanter mod legitimation og uden retskendelse kræve at få meddelt alle nødvendige oplysninger fra personer i en spillehal og i lokaler eller lokaliteter, hvor der afholdes landbaseret bingo, og fra købere af spil, der kan fastslå de pågældendes alder.
Markedsføring af spil
-
1) skal fremstille gevinstchancen på en korrekt og balanceret måde således, at der ikke skabes et indtryk af, at gevinstchancen er større, end den i realiteten er,
-
2) skal fremstille spil som et underholdningstilbud,
-
3) må hverken i kommunikationsudformning eller medievalg målrettes mod børn og unge under 18 år,
-
4) må ikke ved brug af kendte personligheder i strid med sandheden antyde, at deltagelse i spil har bidraget til den kendtes succes, og
-
5) må ikke have et indhold, der giver indtryk af, at deltagelse i spil fremmer en løsning på finansielle problemer eller giver spilleren social accept.
Stk. 2 Skatteministeren kan fastsætte nærmere regler om markedsføringen af spil. Bekendtgørelse om onlinekasino