Spilleloven § 36

Denne konsoliderede version af spilleloven er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringslove i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Lov om spil

Lov nr. 848 af 1. juli 2010,
jf. lovbekendtgørelse nr. 1303 af 4. september 2020,
som ændret ved lov nr. 650 af 8. juni 2016, lov nr. 533 af 27. marts 2021, lov nr. 375 af 28. marts 2022 og lov nr. 467 af 8. maj 2024

§ 36

Markedsføring af spil

  • 1) skal fremstille gevinstchancen på en korrekt og balanceret måde således, at der ikke skabes et indtryk af, at gevinstchancen er større, end den i realiteten er,

  • 2) skal fremstille spil som et underholdningstilbud,

  • 3) må hverken i kommunikationsudformning eller medievalg målrettes mod børn og unge under 18 år,

  • 4) må ikke ved brug af kendte personligheder i strid med sandheden antyde, at deltagelse i spil har bidraget til den kendtes succes, og

  • 5) må ikke have et indhold, der giver indtryk af, at deltagelse i spil fremmer en løsning på finansielle problemer eller giver spilleren social accept.

Stk. 2 Skatteministeren kan fastsætte nærmere regler om markedsføringen af spil. Bekendtgørelse om onlinekasino