- Side 181 -
...globalindkomstprincippet i statsskattelovens § 4. Beskatningen i Danmark begrænses af de dobbeltbeskatningsoverenskomster, som Danmark har indgået med andre lande, samt af interne lovbestemmelser om lempelse for udenlandsk beskatning. Der findes også en række lovbestemmelser, der opstiller særregler for beskatningen af faste driftssteder i udlandet.
- Side 274 -
...globalindkomstprincippet i statsskattelovens § 4. Beskatningen i Danmark begrænses af de dobbeltbeskatningsoverenskomster, som Danmark har indgået med andre lande, samt af interne lovbestemmelser om lempelse for udenlandsk beskatning. Der findes også en række lovbestemmelser, der opstiller særregler for beskatningen af faste driftssteder i udlandet.
- Side 289 -
...selskabsskattelovens § 31 A, stk. 2, var tilstrækkelig hjemmel til, at betaling for skattemæssige underskud efter de engelske Consortium Relief-regler ikke skulle beskattes. Der var heller ikke hjemmel til at fravige udgangspunktet i statsskattelovens § 4, hvorfor der heller ikke kunne ske fritagelse fra beskatning efter selskabsskattelovens § 32, stk. 9.
- Side 358 -
...balance pr. 30. september 2002 og følgende år medtaget beløbet som et mellemværende med moderselskabet. Det havde således i regnskaberne behandlet beløbet som gæld til moderselskabet, indtil tegning af anparterne fandt sted 7. maj 2009. Landsretten fandt dermed ikke, at der var tale om et tilskud, der var skattepligtigt efter statsskattelovens § 4.
(...)
- Side 361 -
...31. Skatterådet fandt, at betingelserne for skattefrihed for tilskud efter selskabsskattelovens § 31 D var opfyldt, hvorfor et eventuelt tilskud i forbindelse med gældskonverteringen ikke ville være skattepligtigt for datterselskabet, jf. selskabsskattelovens § 31 D. Skatterådet fandt heller ikke, at der ville indtræde beskatning af medarbejderne.
- Side 418 -
tilskud, jf. statsskattelovens § 4. Da sådanne dog ikke var omfattet af § 32, stk. 5, nr. 1-9, ville forholdet ikke generere CFC-indkomst for det danske selskab.
- Side 445 -
...Ligningsrådet fandt, at forskellen markedsværdierne måtte anses for at være et vederlagsfrit kapitalindskud i det selskab, der erhvervede aktierne, hvorfor forskellen udgjorde et skattepligtigt tilskud, jf. statsskattelovens § 4. Da sådanne dog ikke var omfattet af § 32, stk. 5, nr. 1-9, ville forholdet ikke generere CFC-indkomst for det danske selskab.
- Side 454 -
...selskabsskattelovens § 31 A, stk. 2, var tilstrækkelig hjemmel til, at betaling for skattemæssige underskud efter de engelske Consortium Relief-regler ikke skulle beskattes. Der var heller ikke hjemmel til at fravige udgangspunktet i statsskattelovens § 4, hvorfor der heller ikke kunne ske fritagelse fra beskatning efter selskabsskattelovens § 32, stk. 9.