- Side 419 -
...almindelige tavshedspligtbestemmelser har derfor ikke nogen betydning, når en myndighed skal tage stilling til spørgsmålet om aktindsigt efter offentlighedsloven, bortset fra når myndigheden skal tage stilling til, om den vil give meroffentlighed efter § 14, da bl.a. de almindelige tavshedspligtbestemmelser begrænser adgangen til at meddele meroffentlighed.
- Side 833 -
...forvaltningsloven og tjenestemandslovgivningen«, jf. 1985-lovens § 14, 2. pkt. Hermed sigtes der foruden forvaltningslovens § 27, stk. 1-4, til straffelovens §§ 152-152 f., straffelovens § 264 d samt til den nu ophævede bestemmelse i tjenestemandslovens § 10, stk. 2, og tilsvarende regler i de kommunale tjenestemandsvedtægter, jf. FT 1969-70, tillæg A, sp. 593.
- Side 834 -
...antaget, at bestemmelsen er en speciel tavshedspligtforskrift, som indebærer, at dokumenter, der indgår til eller bliver oprettet af havarikommissionen i forbindelse med dens undersøgelser til brug for udarbejdelse af rapporter eller redegørelser vedrørende flyhavarier og flyhændelser, ikke er omfattet af retten til aktindsigt efter offentlighedsloven.
(...)
- Side 835 -
...12, stk. 2, i lov om vækstfonden, hvorefter »formanden, bestyrelsesmedlemmerne og ansatte i fonden er under ansvar efter straffelovens §§ 152-152 e forpligtede til over for uvedkommende at hemmeligholde, hvad de gennem deres virksomhed bliver vidende om«. Der kan i øvrigt også henvises til de bestemmelser, der er gengivet på offentlighedsportalen.dk.