- Side 488 -
...begrænsninger i, hvilken personkreds der kan være gerningsmænd til forbrydelsen. Det vil herefter være overladt til anklagemyndigheden og domstolene, om man vil rejse tiltale henholdsvis dømme i sammenstød mellem bestemmelserne i straffeloven og markedsføringsloven eller foretrække at give den ene af bestemmelserne forrang (...)« [egen fremhævelse].
(...)
- Side 489 -
...og 264 c (...)«. På samme side tilføjes også: »Det vil fortsat være overladt til anklagemyndigheden og domstolene, om man vil rejse tiltale henholdsvis dømme i sammenstød mellem den foreslåede bestemmelse [§ 18] og bestemmelserne i straffeloven, eller om man vil give en bestemmelse forrang«, jf. i FT 2017-18, LFF 125, bemærkninger til § 18 (s. 69).
- Side 491 -
...2016-17, LFF 40 bemærkninger til § 18 (s. 69). Den fremhævede formulering stammer i øvrigt fra Heide-Jørgensen, Lærebog i konkurrence- og markedsføringsret, 2. udg. (2012) s. 369, og ses i dag i 3. udg. (2017) s. 408. Om forholdet mellem lov og forretningshemmeligheder og straffelovens industrispionage henvises til den foranstående del 4, pkt. 4.10.
(...)
...overvejelser om, hvorvidt der er tale om samme indhold af de to begreber. Denne usikkerhed mindskes næppe i lyset af, at forarbejderne til straffelovens §§ 263-264 henviser til den nu ophævede bestemmelse i markedsføringsloven for begrebets nærmere indhold, mens markedsføringsloven bestemmelse herom i dag er erstattet af lov om forretningshemmeligheder.
(...)
- Side 492 -
...2017-18, L 215, alm. bemærkninger pkt. 2.5 (s.18): »Det er vurderingen, at der ikke er behov for justering af straffelovens regler om industrispionage i straffelovens §§ 263, 264 eller 264 c eller af andre bestemmelser i straffeloven som følge af en gennemførelse af direktivet, idet dog straffelovens § 299 a skal konsekvensrettes.« [egen fremhævelse]