- Side 110 -
...udbudslovens §§ 12-15 om in house-ydelser. Organisatorisk afhængighed må formentlig tillægges afgørende betydning for vurderingen af grænserne for hver enkelt myndighed. Derimod må institutioner, som eksempelvis Folketinget, betragtes som en fra staten adskilt ordregivende myndighed henset til den grundlovssikrede uafhængighed mellem de nævnte institutioner.
- Side 127 -
...lovens forstand og de tilfælde, hvor den juridiske person, der udfører opgaverne, nok udgør en økonomisk aktør i lovens forstand, men må betragtes som en intern enhed (på trods af den separate juridiske status) i forhold til den ordregivende myndighed i overensstemmelse med kravene i udbudslovens §§ 12-14.165165. Se i det hele taget afsnit 3.1 ovenfor.
- Side 136 -
...tjenesteydelser igennem en indkøbscentral som defineret i udbudsloven, anses som udgangspunkt for selv at have overholdt udbudslovens forpligtelser, forudsat at indkøbscentralen har overholdt udbudsloven.204204. Udbudslovens § 121, stk. 1. Tilsvarende gælder for ordregivere, der er omfattet af forsyningsvirksomhedsdirektivet, jf. artikel 55, stk. 2.
(...)
...ansvarlige for de dele af indkøbsprocessen, som de selv udfører.205205. Udbudslovens § 121, stk. 2. Det er bl.a. tilfældet, hvis den ordregivende myndighed indgår en kontrakt på baggrund af en rammeaftale indgået af indkøbscentralen. Loven oplister de forhold, som de ordregivende myndigheder selv vil være ansvarlige for overholder udbudslovens regler.