- Side 110 -
...udbudslovens §§ 12-15 om in house-ydelser. Organisatorisk afhængighed må formentlig tillægges afgørende betydning for vurderingen af grænserne for hver enkelt myndighed. Derimod må institutioner, som eksempelvis Folketinget, betragtes som en fra staten adskilt ordregivende myndighed henset til den grundlovssikrede uafhængighed mellem de nævnte institutioner.
- Side 127 -
...lovens forstand og de tilfælde, hvor den juridiske person, der udfører opgaverne, nok udgør en økonomisk aktør i lovens forstand, men må betragtes som en intern enhed (på trods af den separate juridiske status) i forhold til den ordregivende myndighed i overensstemmelse med kravene i udbudslovens §§ 12-14.165165. Se i det hele taget afsnit 3.1 ovenfor.
- Side 137 -
...tildeles til en indkøbscentral.207207. Udbudslovens § 122. Bestemmelsen er ny i forhold til det gamle udbudsdirektiv og giver således indkøbscentralen mulighed for at indkøbe de ydelser, der fremgår af lovens § 119, uden at iagttage udbudsreglerne. Kontrakten kan også omfatte accessoriske indkøbsaktiviteter, hvis de har tilknytning til kontrakten.