- Side 610 -
...virksomheder, der var prækvalificerede, men desuagtet valgte ikke at afgive bud,202202. Klagenævnets kendelse af 18. marts 2020, Alcyon ApS mod Region Hovedstaden. og denne kreds af virksomheder indrømmes en frist for reaktion heroverfor, jf. udbudslovens § 173 (og klagenævnslovens § 2), hvorefter ordregiveren kan indgå kontrakten med den vindende virksomhed.
- Side 615 -
...indeholdt en begrundelse for annullationen. I Sagemcom217217. Klagenævnets kendelse af 24. april 2019, Sagemcom Energy & Telecom SAS mod Vores Elnet A/S. fandt Klagenævnet det ikke godtgjort, at begrundelsen for annullationen, som var angivet til at være »tekniske integrationsproblemer«, var korrekt og annullerede derfor ordregivers beslutning.
- Side 619 -
...virksomheder, der måtte have anmodet om at blive prækvalificeret, eller som har afgivet tilbud, jf. udbudslovens § 171, stk. 1, nr. 5, og stk. 6. Endelig skal ordregiver i henhold til udbudslovens § 174 udarbejde en rapport om udbudsforretningens forløb og begrundelsen for, at denne annulleres. Rapporten skal meddeles Kommissionen, hvis den anmoder om det.
- Side 621 -
...muligt242242. Tilsvarende forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 75, stk. 1.. og samtidigt skal underrette berørte ansøgere og tilbudsgivere om, hvem der får tildelt den udbudte kontrakt.243243. Udbudslovens § 172 indeholder snævre undtagelser til denne underretningspligt. Denne regel er suppleret med væsentlige bestemmelser i klagenævnslovens §§ 2-3.
(...)
...Kommune, Socialforvaltningen. Har ordregiver foretaget en begrænsning af antallet af tilbud og løsninger, skal ordregivers underretning til forbigåede tilbudsgivere i henhold til § 171, stk. 3, være ledsaget af en begrundelse, som opfylder kravene i udbudslovens § 171, stk. 4, nr. 1 og 2. Navnene på de tilbudsgivere, der er gået videre, skal også oplyses.
(...)
- Side 622 -
...blev i forhold til dynamiske indkøbssystemer ændret ved lov nr. lov nr. 884 af 21. juni 2022. I henhold til udbudslovens § 171, stk. 5, kan en berørt tilbudsgiver anmode ordregiver om en begrundelse, som skal opfyldelse kravene i udbudslovens § 171, stk. 4. skal beslutninger om tildeling af en kontrakt være ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
- Side 624 -
...Kommissionen mod Italien, præmis 30. Forbuddet er dog begrænset i forhold til udbudsreglernes øvrige bestemmelser om offentliggørelse af oplysninger om indgåede kontrakter (udbudslovens § 174) og om meddelelse af begrundelse til ansøgere og tilbudsgivere (udbudslovens § 171) og i forhold til bestemmelser i national lovgivning om f.eks. adgang til aktindsigt.
(...)
- Side 627 -
...blive kendt for en bredere kreds af kommunernes borgere og/eller leverandører af tilsvarende produkter. Interne arbejdsdokumenter og herunder interne arbejdsnotater kan undtages fra aktindsigt.265265. Lov om offentlighed i forvaltningen, § 23, stk. 1, nr. 1-3. Klagenævnets kendelse af 2. september 2011, GE Healthcare Danmark A/S mod Region Midtjylland.