- Side 80 -
...Se også nærmere om betydningen af konkurrence i blandt andet i Albert Sanchez-Graells, »A Deformed Principle of Competition? – The Subjective Drafting of Article 18(1) of Directive 2014/24«, i G.S. Ølykke og A. Sanchez-Graells (red.), Reformation or Deformation of the EU Public Procurement Rules 80-100 (Edward Elgar Publishing Ltd., 2016), s. 88 f.
- Side 92 -
...al. (red.), Ikke kun retsfilosofi: Festskrift til Sten Schaumburg-Müller 207-18 (Djøf Forlag, 2016), s. 218, hvorefter iagttagelse af principperne oftest sikrer formålet. Se dog Ruth Nielsen, Udbud af offentlige kontrakter, 4. udg. (Jurist- og Økonomforbundets Forlag, 2010), s. 40 om gennemsigtighedsprincippet som målsætning med udbudsdirektiverne.
- Side 95 -
...equally, og ordlyden er videreført fra 2004-udbudsdirektivet (2004/18/EF). Som følge heraf vurderes det ikke, at der er en indholdsmæssig forskel, selvom der ikke bruges de samme ord i udbudsdirektivets artikel 18, stk. 1 sammenholdt med artikel 2 i 2004-udbudsdirekretivet (2004/18/EF). Denne uklarhed i sprogbrugen, er rettet op på i udbudslovens § 2.
- Side 100 -
...(DJØF Publishing, 2018), s. 64, fodnote 98 og Carina Risvig Hamer, »Contracts not covered or not fully covered by the Public Sector Directive« (Copenhagen Business School, 2012), s. 55 f. Se også C-395/18 – Tim, hvor EU-Domstolen i præmis 38. Herved tydeliggør EU-Domstolen, at indholdet af artikel 18, stk. 1, er principper. samt i udbudslovens § 2.
- Side 106 -
...ændring i udbudslovens implementering af udbudsdirektivet må efter min opfattelse udlægges som en tydeliggørelse af ordregivernes pligt til at iagttage proportionalitetsprincippet og ikke blot et krav om forholdsmæssighed.135135. Se i samme retning C-210/20 – Rad Service m.fl., præmis 41 om artikel 18, stk. 1, indeholdende proportionalitetsprincippet.
- Side 119 -
...foretaget ændringer til udbudslovens § 2, blev artikel 18, stk. 2, ikke implementeret i udbudsloven.188188. Se ændringerne i lovforslag L 33 Forslag om ændring af udbudsloven, 2019. Det fremgår af lovbemærkningerne hertil, at den 28. januar 2019 modtog regeringen Kommissionens åbningsskrivelse nr. 2018/2270, og at ændringsforslaget er en konsekvens heraf.