- Side 399 -
»En løsning, som allerede findes på markedet, og som ikke kræver tilpasning for at opfylde en ordregivers behov.«7070. Udbudslovens § 24, nr. 2.
- Side 404 -
...kan på dette grundlag opstilles visse retningslinjer, der som udgangspunkt er uafhængige af, om forhandlingerne sker med eller uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse. De konkrete forhold, som begrunder forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, kan dog føre til, at retningslinjerne må modificeres.
- Side 416 -
...omfattet af betegnelsen »vigtige elementer«. Den engelske version af udbudsdirektivet og forsyningsvirksomhedsdirektivet anvender udtrykket »essential aspects«. Dette går i retning af udbudslovens betegnelse »grundlæggende elementer«; jf. udbudslovens § 24, nr. 37. I forsyningsvirksomhedsdirektivet er anvendt betegnelsen »væsentlige aspekter« i tilbuddet.
- Side 420 -
en ny organisatorisk metode inden for forretningspraksis, arbejdspladsorganisation eller eksterne relationer.«150150. Udbudslovens § 24, nr. 17. Forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 2, nr. 18.
- Side 441 -
»Projektkonkurrence: En procedure, hvorved en ordregiver, navnlig inden for fysisk planlægning, byplanlægning, arkitekt- og ingeniørarbejde eller databehandling, kan få planlægnings- eller projekteringsarbejder bedømt af en bedømmelseskomité efter udskrivning af en konkurrence med eller uden præmieuddeling.«231231. Udbudslovens § 24, nr. 29.
- Side 445 -
...indgået mellem en eller flere ordregivere og en eller flere økonomiske aktører, og som fastsætter vilkårene for kontrakter, der tildeles i løbet af en nærmere fastsat periode, navnlig med hensyn til pris og påtænkte mængder.«251251. Udbudslovens § 24, nr. 30. Forsyningsvirksomhedsdirektivet indeholder i artikel 51, stk. 1, en tilsvarende definition.
- Side 457 -
»Elektronisk auktion: En gentagen elektronisk proces, der anvendes til klassificering af tilbud på grundlag af automatiske vurderingsmetoder.«298298. Udbudslovens § 24, nr. 8.
- Side 460 -
»Et format til fremlæggelse og systematisering af oplysninger på en måde, der er fælles for alle deltagende tilbudsgivere, og som er egnet til elektronisk behandling, herunder tilbud, som fremlægges i form af et regneark.«313313. Udbudslovens § 24, nr. 9.
- Side 461 -
»Indkøbscentral: En ordregiver, der foretager centraliserede indkøbsaktiviteter.«317317. Udbudslovens § 24, nr. 15.
(...)
- Side 463 -
...centraliserede indkøbsaktiviteter.325325. Se hertil definitionen i udbudslovens § 24, nr. 1, af »accessoriske indkøbsaktiviteter«. Omfattet vil være støtte til indkøbsaktiviteterne, herunder rådgivning om teknisk infrastruktur eller udformningen af en udbudsprocedure, hvorimod generel rådgivning om f.eks. forståelse af udbudsreglerne ikke vil være omfattet.
- Side 474 -
...forsyningsvirksomhedsdirektivet fra udbudslovens afsnit II og III.375375. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har afgivet en udtalelse om (september 2019), hvorvidt ordregivere, som ikke er ordregivende myndighed, kan antages at være forpligtet af EUF-traktatens principper ved indkøb eller anskaffelser med en værdi, som er lavere end tærskelværdierne.
- Side 477 -
...indkøb over tærskelværdien), afsnit III (indkøb af sociale og andre specifikke tjenesteydelser over tærskelværdien) og afsnit IV (klar grænseoverskridende interesse). Denne pligt gælder dog kun for kontrakter med en værdi, som er højere end 500.000 kr., men ikke overstiger udbudslovens tærskelværdi.385385. Udbudslovens § 193, sammenholdt med § 11.