- Side 75 -
...myndigheder. Denne bog anvender som udbudsloven begrebet ordregivere. Ifølge udbudslovens § 24, nr. 28, er en ordregiver: statslige, regionale og kommunale myndigheder, offentligretlige organer og sammenslutninger af en eller flere af disse myndigheder eller et eller flere af disse offentligretlige organer.33. Se også udbudsdirektivets artikel 2, stk. 1.
- Side 81 -
...anvendelsesområde bør forblive uændret, er det hensigtsmæssigt at bibeholde den definition, som Domstolen har baseret sig på, og indarbejde et vist antal præciseringer ud fra denne retspraksis som en nøgle til at forstå selve definitionerne, uden at det er hensigten at ændre den forståelse af begreberne, der er fastlagt i retspraksis.« som et organ:
- Side 86 -
...for, at der er tale om et offentligretligt organ, er kravet om, at organet skal være finansieret eller kontrolleret af en anden ordregiver, i det følgende kaldet for kontrolkriteriet. Kontrolkriteriet kan være opfyldt på følgende tre måder, jf. udbudslovens § 24, nr. 27, litra c.2828. Der svarer til udbudsdirektivets artikel 2, stk. 1, nr. 4, litra c.
- Side 93 -
...fandtes også tidligere. Således har SKI f.eks. eksisteret siden 1994, hvor Kommissionen desuden accepterede oprettelsen og anvendelse af SKI. Ved centraliserede indkøbsaktiviteter forstås, jf. udbudslovens § 24, nr. 6,4444. Bestemmelsen bygger på udbudsdirektivets artikel 2, stk. 1, nr. 14. aktiviteter, der udføres på vedvarende basis og vedrører:
(...)
En indkøbscentral kan også drive accessoriske indkøbsaktiviteter, hvorved der, jf. udbudslovens § 24, nr. 1,4545. Bestemmelsen bygger på udbudsdirektivets artikel 2, stk. 1, nr. 15. forstås aktiviteter, der omfatter ydelse til støtte til indkøbsaktiviteter, herunder: