- Side 554 -
...nr. 4-8, skal lægges vægt på, om udvisningen må anses for særlig påkrævet på grund af 1) grovheden af den begåede kriminalitet, 2) længden af den idømte frihedsstraf, 3) den fare, skade eller krænkelse, der var forbundet med den begåede kriminalitet, 4) tidligere domme for strafbart forhold eller 5) at kriminaliteten er begået af flere i forening.
- Side 557 -
...dagældende Udl. § 32, stk. 2 og 3, hvis længden af indrejseforbuddet vil indebære, at udvisning med sikkerhed vil være i strid med Danmarks internationale forpligtelser. Endelig udgik ordene »navnlig efter § 22, nr. 4-8« af Udl. § 24 a, hvorefter hensyn til om udvisning var særlig påkrævet pga. af de opregnede momenter skal foretages i alle udvisningssager.
- Side 567 -
...afgørelsen af, om en udvisning må anses for særlig påkrævet. Efter senere ændringer i 20091919. Lov nr. 486 af 12. juni 2009. og i 20112020. Lov nr. 758 af 29. juni 2011. samt i 20182121. Lov nr. 469 af 14. maj 2018. skal der efter ordlyden af Udl. § 24 a derfor nu – i alle sager – lægges vægt på, om udvisning måtte være særlig påkrævet på grund af:
- Side 585 -
...b, eller har lovligt ophold i landet, fordi der ikke over for den pågældende stilles krav om visum eller opholdstilladelse, jf. Udl. §§ 1-3 a og 5, stk. 2 (nordiske statsborgere, EU/EØS-statsborgere, udlændinge med opholdstilladelse i et andet Schengenland, visumfri udlændinge og børn under 18 år med fast ophold hos forældremyndighedens indehaver).
- Side 599 -
...udlændingen skal advares om, at hvis den pågældende begår nyt strafbart forhold, vil der ved en ny afgørelse om udvisning ved dom på det tidspunkt skulle lægges vægt på, om udvisning må anses for særlig påkrævet, fordi den pågældende ikke tidligere er udvist af den grund, at dette med sikkerhed ville være i strid med Danmarks internationale forpligtelser.