Bemærk, at § 34 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 34, om det har en betydning.
- Side 693 -
...retten, men derimod til Rigspolitiet.1414. Ressortændringen på hjemrejseområdet, jf. note 1, vil betyde, at § 34-indgreb vil være relevante i sagsbehandlingen såvel i regi af Udlændingestyrelsen som i regi af Hjemrejsestyrelsen. Der er ikke taget stilling til en eventuel fremtidig ændring af administrativ klageadgang. Der gælder ingen indbringelsesfrist.
- Side 713 -
...medvirken til udrejsen. Det fremgår af forarbejderne,6464. Lovforslag nr. L 189/2019-20, alm. bemærkninger, afsnit 2.10.3. at det ikke er et krav, at de mindre indgribende foranstaltninger faktisk har været anvendt, førend der kan ske frihedsberøvelse efter § 36, stk. 5, såfremt det umiddelbart vurderes, at dette ikke vil få udlændingen til at medvirke.
- Side 716 -
...Lovforslag nr. L 62/2015-16, alm. bemærkninger, afsnit 2.7. at meldepligten over for afviste asylansøgere, jf. Udl. § 34, stk. 3, skal pålægges, når det konstateres, at udlændingen ikke medvirker til udrejsen og senest i forbindelse med, at udlændingen pålægges opholdspligt i et udrejsecenter. Meldepligten skal som udgangspunkt afvikles 3 gange om ugen.
- Side 731 -
...udlændingelovens § 34, stk. 5, bestemmer politiet,102102. Jf. note 71. medmindre særlige grunde taler derimod, at en udlænding, der er udvist ved endelig dom efter §§ 22-24, og som ikke er varetægtsfængslet efter § 35, skal give møde hos politiet på nærmere angivne tidspunkter med henblik på at sikre en effektiv fuldbyrdelse af bestemmelsen om udvisning.
- Side 748 -
...selv, at meldepligten tillige skal ophæves.148148. Se her også præmisserne i dommen U 2012.2874 H. Spørgsmålet om, hvorvidt – og i så fald i hvilket omfang – den pågældende skal pålægges meldepligt, afgøres ud fra bestemmelsen i Udl. § 34, stk. 4, og forarbejderne hertil, herunder under hensyn til Danmarks internationale forpligtelser samt retspraksis.