Bemærk, at § 2 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 2, om det har en betydning.
- Side 726 -
...i øvrigt bl.a. bestå af figurer, ord eller ordforbindelser, herunder slagord (slogans), bogstaver eller tal eller af varens udstyr eller emballage, jf. varemærkelovens § 2. Varemærkerne er i almindelighed kendetegn for en vare, jf. navnet. De kan imidlertid også anvendes som betegnelse for en arbejds- eller tjenesteydelse, jf. varemærkelovens § 2.
- Side 727 -
...deres funktion, må de have særpræg, jf. således varemærkelovens § 13, stk. 1. I hvilken grad dette skal være tilfældet, kan variere for de enkelte mærketyper. Varemærkelovens § 2 definerer kravet således, at varemærket skal være egnet til at adskille en virksomheds varer eller tjenesteydelser fra andre virksomheders. § 13, stk. 2, og §§ 14 og 15 in-