Bøger, som nævner Varemærkeloven § 38

Varemærkets funktioner og former

- Side 234 -

...(»brand-extension«). Det bemærkes her, at en varemærkeret kan overdrages såvel i som uden forbindelse med den virksomhed, i hvilken mærket er skabt (VML § 38, stk. 1, og VMF art. 20, stk. 1), ligesom det ved licensaftaler er muligt at overlade brugsretten til velkendte varemærker til udbydere af varer, som ligger ganske fjernt fra mærkeindehaverens

Læs på Jurabibliotek



Rettighedernes overgang

- Side 389 -

...1981.408 H. 346 346. I U 1998.1385 SH henvistes til princippet i VML § 38, stk. 2, i forbindelse med fortolkningen af en aftale om overdragelse af en virksomheds aktiviteter, uden at der var tale om en egentlig virksomhedsoverdragelse. Dette gælder såvel registrerede som uregistrerede danske varemærker. Se for EU-varemærker VMF art. 20, stk. 1 og 2.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 390 -

...licensering af en dansk varemærkeret kan på begæring blive noteret i varemærkeregistret, jf. VML § 38, stk. 3, samt § 38 b, stk. 3, men dette sker i givet fald alene af ordenshensyn og er hverken gyldighedsbetingelse eller sikringsakt. Der opereres som udgangspunkt heller ikke med særlige formkrav til en aftalt overdragelse af en dansk varemærkeret.

Læs på Jurabibliotek