Bøger, som nævner Varemærkeloven § 4

Bemærk, at § 4 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 4, om det har en betydning.

Markedsføringsloven

- Side 103 -

...Højesteret fandt, at der ved anvendelsen af sloganet »Danske spil engelske odds« ikke var tale om en utilbørlig udnyttelse af det renommé og den goodwill, der er knyttet til varemærket og selskabsnavnet »Danske Spil«, hvorfor sagsøgtes anvendelse af det nævnte slogan hverken indebar en overtrædelse af varemærkelovens § 4 eller af markedsføringslovens § 18.

Læs på Jurabibliotek



Designret og ophavsret

- Side 109 -

...varemærkelovens § 4, stk. 1 og 2 samt varemærkeforordningens artikel 9«. I de nævnte domme gives der imidlertid ikke detaljerede begrundelser for de foretagne krænkelsesvurderinger »fordelt på« de respektive regelgrundlag, så det er vanskeligt at udlede kriterier for, hvorledes dette samspil skal foregå, herunder om det har betydning, at produkterne

Læs på Jurabibliotek