Bøger, som nævner Varemærkeloven § 4

Markedsret 1 (7. udg.)
Forfattere: Palle Bo Madsen
Udgivelsesdato: 16. jan 2018
DJØF Forlag

Bemærk, at § 4 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 4, om det har en betydning.

Immaterialrettens inddragelse – den tredje søjle

- Side 18 -

...immaterialret bliver mere eller mindre konkurrencebunden,1010. Se nærmere herom i Markedsret Del 3 samt hos Koktvedgaard: Immaterialretspositioner, p. 236 ff., 244 og 254 f. ligesom strafferammen i visse tilfælde er udvidet for mere systematiske eneretskrænkelser, som begås »erhvervsmæssigt« (såkaldt pirateri).1111. Jf. f.eks. ophavsretslovens § 76, stk. 2.

Læs på Jurabibliotek

(...)

...produktefterligninger, som gives i markedsføringslovens generalklausul. I praksis opfattes konkurrence(loyalitets)rettens beskyttelse mod produktefterligninger og mod brug af forvekslelige forretningskendetegn ofte som et påhæng til immaterialretten, dvs. som en supplerende beskyttelsesmulighed i tillæg til immaterialrettens lovbestemte enerettigheder.

Læs på Jurabibliotek