Bemærk, at § 4 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 4, om det har en betydning.
- Side 18 -
...immaterialret bliver mere eller mindre konkurrencebunden,1010. Se nærmere herom i Markedsret Del 3 samt hos Koktvedgaard: Immaterialretspositioner, p. 236 ff., 244 og 254 f. ligesom strafferammen i visse tilfælde er udvidet for mere systematiske eneretskrænkelser, som begås »erhvervsmæssigt« (såkaldt pirateri).1111. Jf. f.eks. ophavsretslovens § 76, stk. 2.
(...)
...produktefterligninger, som gives i markedsføringslovens generalklausul. I praksis opfattes konkurrence(loyalitets)rettens beskyttelse mod produktefterligninger og mod brug af forvekslelige forretningskendetegn ofte som et påhæng til immaterialretten, dvs. som en supplerende beskyttelsesmulighed i tillæg til immaterialrettens lovbestemte enerettigheder.