Bøger, som nævner Varemærkeloven § 4

MarkedsføringslovenФ2579925Ф

- Side 656 -

...at der ved anvendelsen af sloganet ”Danske spil, engelske odds” ikke var tale om en utilbørlig udnyttelse af det renommé og den goodwill, der er knyttet til varemærket og selskabsnavnet ”Danske Spil”, hvorfor sagsøgtes anvendelse af det nævnte slogan hverken indebar en overtrædelse af varemærkelovens § 4 eller af markedsføringslovens § 18 (nu § 22).

Læs på Jurabibliotek



Fortolkningsprincipper i tilfælde af kumulativ beskyttelse.

- Side 663 -

...samt varemærkeforordningens artikel 9«.3434. I de nævnte domme gives der imidlertid ikke detaljerede begrundelser for de foretagne krænkelsesvurderinger ”fordelt på” de respektive regelgrundlag, så det er vanskeligt at udlede kriterier for, hvorledes dette samspil skal foregå, herunder om det har betydning, at produkterne bærer forskellige varemærker.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 665 -

ikke kan ”fratage[s] enhver mulighed for” at påberåbe sig de begrænsninger i varemærkerettens indhold, som følger af fortolkningen af varemærkelovens §§ 4 og 5 og af de specifikke regler i varemærkelovens kapitel 1 B, § 10 – 10e.

Læs på Jurabibliotek