Bøger, som nævner Varemærkeloven § 5

Bemærk, at § 5 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 5, om det har en betydning.

Den EU-retlige regulering af den almene konkurrenceret

- Side 276 -

...CJEU Jurisprudence and Unfair Competition Principles, IIC 2014, p. 252. Det indebærer i så fald også, at brugeren af en andens varemærke ikke kan » fratage [s] enhver mulighed for « at påberåbe sig de begrænsninger i varemærkerettens indhold, som følger af fortolkningen af varemærkelovens § 4 og af de specifikke regler i varemærkelovens §§ 5 og 6.

Læs på Jurabibliotek



Den horisontale synsvinkel

- Side 305 -

...som muligt, hvilket er i overensstemmelse med Domstolens systematiske fortolkningsmetode som beskrevet ovenfor i kapitel 3.2. 823 823. Domstolen anlægger således det, der kan betegnes som en præciserende fortolkning, der hverken kan karakteriseres som indskrænkende eller uvidende, jf. herom Blume, Retssystemet og juridisk metode. 2014, p. 233 ff.

Læs på Jurabibliotek

(...)

For det tredje er der – selv med de nævnte forudsætninger – tale om en lovbestemt begrænsning i varemærkeindehaverens eneret, på linje med bestemmelsen i varemærkelovens § 5, nr. 3. Hvis en virksomhed anvender en

Læs på Jurabibliotek