Bemærk, at § 23m blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 23m, om det har en betydning.
- Side 54 -
...elforsyningslovens §§ 37 og 37 a samt varmeforsyningslovens §§ 23 l og 23 m, i det efterfølgende år på 60 % af det modtagne beløb (de såkaldte lex NESA-regler). Såfremt kommunen i stedet vælger at deponere beløbet, vil dette kun udløse en reduktion på 40 % og, det deponerede beløb frigives med 1/10 årligt. 119 119.Se nærmere om Lex NESA i afsnit 3.4.2.
- Side 63 -
...forbindelse med påbegyndelse af væsentlige nye aktiviteter omfattet af et krav om organisatorisk unbundling i forhold til aktiviteter omfattet af elforsyningsloven, varmeforsyningsloven eller naturgasforsyningsloven. 149 149.Unbundlingskravet gælder dog ikke affaldshåndteringsopgaver for virksomheder, der producerer elektricitet ved afbrænding af affald.
- Side 81 -
Et lån vil dog kunne være udtryk for en væsentlig ny aktivitet og dermed kræve tilladelse fra transport- og energiministeren til at bevare ejerandelene, jf. elforsyningslovens § 37 a, stk. 1, og varmeforsyningslovens § 23 m, stk. 1.
(...)
...servicere både virksomheder omfattet af bestemmelserne i elforsyningslovens §§ 37 og 37 a eller varmeforsyningslovens §§ 23 l og 23 m og andre virksomheder. Modsætningsvis gælder det for en servicevirksomhed inden for el- eller varmeforsyningskoncernen, at denne ikke ville kunne servicere andre virksomheder. Der er dog lovfæstede begrænsninger for, hvilke
(...)
- Side 82 -
...dette skulle gøres ved salg på markedsvilkår, og salgssummen vil fortsat skulle indgå i koncernstrukturen, der er omfattet af de før nævnte bestemmelser om registreringspligt. 195 195.Energistyrelsen – Vejledning om elforsyningslovens §§ 37 og 37 a og varmeforsyningslovens §§ 23 l og 23 m og tilhørende bekendtgørelse nr. 1730 af 21. december 2006.