Rådgivningsaftale indgås ved underskrivelse af en rådgivningskontrakt eller ved skriftlig accept af et tilbud fra rådgiveren.
Stk. 2 I aftalen skal der være taget stilling til
-
a) rådgivningens omfang, herunder de ydelser, som rådgiveren skal levere, og eventuelle krav om dokumentation,
-
b) rådgiverens honorar, herunder honorarform og satser,
-
c) opgavens økonomiske ramme og de budgetforudsætninger, den er baseret på,
-
d) hvilke beslutninger klienten skal træffe i forbindelse med opgavens løsning, og
-
e) i hvilken form løsningen skal fremtræde, og
-
f) tidsplan med angivelse af start- og sluttidspunkt for udførelsen af opgaven.
Stk. 3 Hvis opgaven angår et bygge- og anlægsarbejde, skal klienten og rådgiveren i rådgivningsaftalen tage stilling til, om og i hvilket omfang rådgiveren skal udføre
-
a) projekteringsledelse
-
b) byggeledelse
-
c) fagtilsyn
-
d) projektopfølgning
Stk. 4 Hvis aftalen er baseret på et tilbud fra rådgiveren efter udbud fra klienten, skal følgende rangorden være gældende ved indbyrdes modstrid mellem aftaledokumenternes bestemmelser, medmindre andet følger af almindelige fortolkningsprincipper:
-
a) Rådgivningsaftalen,
-
b) Brevveksling, mødereferater eller skriftligt materiale, der indeholder vedtagne ændringer, tilføjelser eller præciseringer af udbuds- eller tilbudsmaterialet, og som er senere end tilbuddet,
-
c) Rådgiverens tilbud,
-
d) Brevveksling, mødereferater eller andet skriftligt materiale, der indeholder ændringer, tilføjelser eller præciseringer af udbudsmaterialet, som er senere end udbuddet og tidligere end tilbuddet,
-
e) Klientens udbudsmateriale,
-
f) ABR Forenklet.