Anmeldelse af en stiftelse skal for en erhvervsdrivende fond mindst angive følgende:
-
1) Navn og eventuelle binavne.
-
2) Branche og eventuelle bibrancher.
-
3) Adresse og hjemstedskommune.
-
4) Stiftelses- og vedtægtsdato, formål og tegningsregel.
-
5) Regnskabsår og første regnskabsperiode.
-
6) Grundkapitalens størrelse, og hvorvidt den er indbetalt kontant eller i andre værdier.
-
7) Ejere, ledelsesmedlemmer og eventuelle suppleanter, jf. § 17.
-
8) Revisor, jf. § 17.
Stk. 2 Anmeldelsen skal vedlægges følgende dokumenter:
-
1) Det retlige grundlag for fondens oprettelse (testamente, gavebrev eller andet).
-
2) Vedtægt og andre dokumenter oprettet i anledning af stiftelsen.
-
3) Dokumentation for, at den fastsatte grundkapital er indbetalt til fonden, jf. stk. 3 og § 18, stk. 4.
-
4) Dokumentation for, at fonden er erhvervsdrivende.
-
5) Oplysning om, hvorvidt fonden modtager offentlige tilskud, og om fonden er underlagt andet offentligt tilsyn.
-
6) Den seneste årsrapport, hvis der er tale om en eksisterende fond, der bliver omfattet af lov om erhvervsdrivende fonde.
Stk. 3 Ved indbetaling af grundkapitalen i andre værdier end kontanter skal vurderingsberetning med eventuel åbningsbalance, jf. § 33 i lov om erhvervsdrivende fonde, eller ledelseserklæring med eventuel åbningsbalance, jf. § 34, stk. 3, i lov om erhvervsdrivende fonde, vedlægges anmeldelsen.