Administrators årsberetning skal være godkendt af administrators øverste ledelsesorgan og som minimum indeholde en redegørelse, der viser:
-
1) at administrators øverste ledelsesorgan har en sammensætning med en bred repræsentation af internetinteressenter i samfundet, jf. domænelovens § 9,
-
2) administrators indsats for at fremme udviklingen i internetsamfundet, herunder aktiviteter over for internetsamfundet og samarbejde med det internationale internetsamfund, jf. domænelovens § 24,
-
3) at administrator råder over tilstrækkelige faglige og økonomiske ressourcer, jf. domænelovens § 19,
-
4) afholdelse af offentlige høringer over væsentlige ændringer i forretningsbetingelser, vilkår og vedtægter, jf. § 5,
-
5) at administrator udviser omkostningsbevidsthed, jf. domænelovens § 10, stk. 3,
-
6) hvordan administrator sikrer, at alle registreringsdata vederlagsfrit kan overføres til en kommende administrator, jf. domænelovens § 32, stk. 2,
-
7) hvordan administrator sikrer stabil, sikker og uafbrudt drift af og forbindelse til navneservere for internetdomænet .dk, jf. domænelovens § 20,
-
8) i hvilket omfang der i perioden er foretaget it-sikkerhedsuddannelse/certificeringer af medarbejdere og systemer, udover hvad der følger af § 10,
-
9) om der er indgået kontrakter med administrators medlemmer, jf. § 9, og
-
10) oplysninger om de årlige driftsomkostninger pr. domænenavn.
Stk. 2 Administrator skal hvert år senest den 31. maj sende årsberetningen til Erhvervsstyrelsen.