Bekendtgørelse om kompensationspulje til understøttelse af civilsamfundsorganisationer § 24

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1468 af 12. oktober 2020

§ 24

Regnskabet skal opfylde følgende krav:

  • 1) Tilskudsmodtager skal anvende det regnskabsskema, som findes på Socialstyrelsens elektroniske ansøgningsportal.

  • 2) Tilskuddet skal være opført som særskilt indtægtspost.

  • 3) Tilskuddet skal være anvendt i projektperioden, som fremgår af tilskudsbrevet.

  • 4) Udgifter, der er afholdt af tilskuddet, skal være specificeret på samme måde som det senest godkendte budget.

  • 5) Væsentlige udgifter skal være yderligere specificeret, eventuelt tilskud fra anden side til samme projekt, eventuel medfinansiering samt eventuelle øvrige indtægter skal opføres som særskilte indtægtsposter.

Stk. 2 Regnskabet skal underskrives af tilskudsmodtager. Er tilskudsmodtager en selvejende institution eller forening, skal regnskabet underskrives af den, der ifølge vedtægten tegner institutionen eller foreningen.

Stk. 3 Socialstyrelsen kan indkalde grunddokumentation, herunder bilag, for de afholdte udgifter.