Udbydere af offentligt tilgængelige elektroniske kommunikationsnet og -tjenester skal, såfremt udbyderne vurderer, at dette er nødvendigt, udarbejde en krisestyringsplan.
Stk. 2 Krisestyringsplanen efter stk. 1 skal som minimum omfatte udbydernes håndtering af følgende områder:
-
1) Organisering af udbydernes interne beredskab.
-
2) Aktivering og eskalering af beredskabet.
-
3) Varetagelse af krisekommunikation.
-
4) Ressourcestyring, herunder tilkaldelse af medarbejdere i en beredskabssituation eller i en anden ekstraordinær situation.
-
5) Alternative muligheder for fremskaffelse af reserveudstyr.
-
6) Behov for serviceaftaler.
Stk. 3 Hvis der i krisestyringsplanen er identificeret behov for konkrete forberedende foranstaltninger, skal udbyderne gennemføre disse foranstaltninger uden ugrundet ophold.
Stk. 4 Krisestyringsplanen skal løbende revideres i det omfang, udviklingen tilsiger dette, herunder ved væsentlige ændringer af udbydernes virksomhed og i trusselsbilledet, dog som minimum hvert andet år.
Stk. 5 Hvis en udbyder ikke har udarbejdet en krisestyringsplan, skal vurderingen efter stk. 1 som minimum gennemføres hvert andet år.