Forsikringsselskaber, pensionskasser m.v. skal i medfør af skatteindberetningslovens § 9 indberette årligt om livsforsikringer og pensionskasseordninger m.v. som nævnt i pensionsbeskatningslovens § 53 A, stk. 1, bortset fra de i pensionsbeskatningslovens § 53 A, stk. 4, nævnte forsikringer.
Stk. 2 Indberetningen skal for hver ordning omfatte følgende oplysninger vedrørende det foregående kalenderår:
-
1) Pensionsinstituttets registreringsnummer, jf. bekendtgørelsens § 1.
-
2) Ejerens henholdsvis pensionskassemedlemmets identitet, jf. § 3. Efter ejerens henholdsvis medlemmets død identiteten på den, der efter policen m.v. er indsat som berettiget til udbetaling af forsikringen. Hvis en sådan berettiget ikke findes, indberettes afdødes identitet.
-
3) Policens henholdsvis kontoens litra og nummer. For udenlandske ordninger godkendt af Skatteforvaltningen oplyses ordningsnummer.
-
4) Ordningens kapitalværdi ved kalenderårets udløb.
-
5) Ordningens afkast, opgjort efter pensionsbeskatningslovens § 53 A, stk. 3.
Stk. 3 Indberetning skal ikke foretages om begravelsesforsikringer og lignende, der er baseret på, at et års indbetalinger skal anvendes til samme års udbetalinger. Det er en betingelse, at ordningen ikke har nogen kapitalværdistigning, og at afkastet stedse er negativt.