Ansøgning om tilladelse efter §§ 3 og 4 skal indeholde de oplysninger, der er nødvendige til brug for Finanstilsynets vurdering af, om betingelserne i dette kapitel er opfyldt. Ansøgningen skal ledsages af følgende:
-
1) Dokumentation for ansøgerens retlige status samt en kopi af dennes stiftelsesdokument og virksomhedens vedtægter.
-
2) Adresse på ansøgerens hovedkontor eller vedtægtsmæssige hjemsted.
-
3) Identiteten på medlemmerne af ansøgerens ledelsesorgan og de personer, som besidder kvalificerede andele, jf. § 5, stk. 3, i lov om finansiel virksomhed.
-
4) Dokumentation for, at ansøgeren opfylder betingelserne i § 3, stk. 2, nr. 2.
-
5) Dokumentation for, at de personer, som besidder kvalificerede andele, jf. § 5, stk. 3, i lov om finansiel virksomhed, opfylder betingelserne i denne lovs § 3, stk. 2, nr. 3.
-
6) Dokumentation for governanceordningerne og de interne kontrolmekanismer nævnt i § 3, stk. 2, nr. 4.
-
7) Dokumentation for politikken nævnt i § 3, stk. 2, nr. 5.
-
8) Dokumentation for de interne procedurer nævnt i § 3, stk. 2, nr. 6.
-
9) Dokumentation for, at der findes en særskilt konto i et kreditinstitut, jf. § 4, stk. 1, nr. 1.
-
10) Eventuelle outsourcingaftaler som nævnt i § 10, stk. 1.
Stk. 2 Finanstilsynet vurderer inden for 45 arbejdsdage fra modtagelsen af ansøgningen om tilladelse, om ansøgningen er fuldstændig.
Stk. 3 Finanstilsynet oplyser inden for 90 dage fra modtagelsen af en fuldstændig ansøgning eller, hvis ansøgningen om tilladelse anses for at være ufuldstændig, 90 dage fra modtagelsen af de krævede oplysninger ansøgeren om, hvorvidt tilladelsen er meddelt eller nægtet.