Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 22

Indledning

- Side 340 -

...yder de egentlige varemærker. Et tredje vigtigt eksempel på samspillet mellem de to retsområder fremgår af lov om forretningshemmeligheder § 4 om beskyttelse af erhvervshemmeligheder. Disse er ofte knyttet til udnyttelsen af immaterialrettigheder, f.eks. patenter, men vil – især som såkaldt »knowhow« – ikke være omfattet af det immaterialretlige værn.

Læs på Jurabibliotek



Særligt om domænenavne

- Side 381 -

...indeholder en subjektiv vurdering af et produkts værdi, i almindelighed ikke kan anses for ærekrænkende.– Anvendelse af andres varemærker som søgeord eller lignende, således at internetbrugere derved føres hen til egen hjemmeside (såkaldt »metatagging«), vil i almindelighed blive fundet stridende mod såvel varemærkelovens § 4 som markedsføringslovens § 3.

Læs på Jurabibliotek