Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 34

Forbrugerombudsmandens nationale virke

- Side 444 -

...2.– Nedlægge foreløbigt forbud, jf. markedsføringslovens § 36. 11 11. Bestemmelsen i markedsføringslovens § 36 fandtes i 2005-markedsføringslovens § 29. – Indtale ensartede krav på erstatning for en flerhed af forbrugere, jf. markedsføringslovens § 34. 12 12. Bestemmelsen i markedsføringslovens § 34 fandtes i 2005-markedsføringslovens § 28, stk. 1.

Læs på Jurabibliotek



Erstatningsansvar

- Side 468 -

...sager er særligt anvendelige ved mange mindre ensartede krav, hvor det ikke for de skadeslidte kan betale sig at anlægge søgsmål hver for sig. Forbrugerombudsmanden kan selv rette henvendelse til skadeslidte med henblik på at skaffe begæringer om sagsanlæg. Forbrugerombudsmandens hjemmel omfatter ret til at påse dommen fuldbyrdet i andre EU-lande.

Læs på Jurabibliotek