Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 4

Kommerciel effekt

- Side 387 -

...stiller (det strengere) krav om ”væsentlig forvridning af den økonomiske adfærd”, som alene fremgår af handelspraksisdirektivets artikel 5(2)(b), der er gennemført i markedsføringslovens § 4. Se også handelspraksisdirektivets artikel 2(e). Se nærmere Peter Møgelvang-Hansen, Thomas Riis & Jan Trzaskowski: Markedsføringsretten, 3. udgave (2017) s. 116.

Læs på Jurabibliotek



Senere handlinger i strid med god erhvervsskik

- Side 404 -

...markedsføringen var vildledende, kunne der findes gode argumenter for, at det ville være i strid med god erhvervsskik – jf. således handelspraksisdirektivets artikel 5(2) og markedsføringslovens § 4 – at ændre priser, velvidende at man har skabt en berettiget forventning hos gennemsnitsforbrugeren om salg af produkterne til en anden pris i et rimeligt omfang.

Læs på Jurabibliotek