Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 4

Medier og (skjulte) reklamer i markedsføring

- Side 246 -

...fremgår dog af de specielle bemærkninger (L 13/2005-06) til 2005-markedsføringslovens § 4 og af betænkning 1457/2005 om markedsføring og prisoplysning, at reklamebegrebet skal forstås i overensstemmelse med definitionen af dette i artikel 2 i vildledningsdirektivet (direktiv 84/450/EØF).1111. Om reklamebegrebet i forhold til internettet, se Nielsen 2011.

Læs på Jurabibliotek



Radio- og fjernsynsreklamer

- Side 252 -

...indskærpede Forbrugerombudsmanden reglerne over for Mode-Magasinet ApS, der tilbød erhvervsdrivende redaktionelle artikler om deres virksomhed og/eller produkter mod betaling. Bladet fremstod imidlertid ikke som reklame (sag nr. 11134/5-30). Disse former for produktplaceringer vil skulle reguleres af den generelle bestemmelse i markedsføringslovens § 4.

Læs på Jurabibliotek