- Side 505 -
Mod alle former for markedsføringsforanstaltninger, der påfører modtageren besvær og ulejlighed eller virker særligt generende, kan der efter omstændighederne skrides ind i henhold til markedsføringslovens §§ 3 eller 4. (Om såkaldt »spamming« se nedenfor under afsnit VII.)
- Side 529 -
...retningslinjer er ikke umiddelbart sanktioneret. Opnås der dog bred tilslutning til vejledende retningslinjer, bliver de udtryk for, hvad god markedsføringsskik eller god erhvervsskik er på det pågældende område. Og efter bestemmelserne i markedsføringslovens §§ 3 og 4 og kan der skrides ind mod tilsidesættelse af god markedsføringsskik og god erhvervsskik.
- Side 531 -
...er i strid med specialreglerne i § 5, stk. 1, § 6, stk. 1, 3 og 4, §§ 6 a og 6 b, §§ 7 og 9-11, § 14, stk. 1, § 15, § 16, stk. 3, § 18, § 19, § 20, stk. 1, § 21 og § 22. Under hensyn til, at specialreglerne udmønter princippet om god markedsføringskik og god erhvervsskik i §§ 3 og 4, er det altså i henseende til straf af afgørende betydning, om på-