Anmeldelse efter konkurrencelovens § 11 a, stk. 6, 1. pkt., kan indgives til Konkurrencestyrelsen af:
-
1) Vedkommende ministerium, amt/region eller kommune, hvorunder støtten hører.
-
2) Modtagere af offentlig støtte.
Ved anmeldelse af offentlig støtte skal de i § 1, nr. 1, nævnte myndigheder benytte skema K 3, mens de i § 1, nr. 2, nævnte modtagere skal benytte skema K 4. Begge skemaer er optrykt som bilag til denne bekendtgørelse.
Stk. 2 Anmeldelsen skal indeholde de oplysninger og dokumenter, der er angivet i skemaerne.
Stk. 3 Konkurrencerådet kan efter anmodning helt eller delvist fritage fra pligten til at indgive de oplysninger og dokumenter, som er angivet i skemaerne, hvis rådet finder, at de ikke er nødvendige for undersøgelsen af sagen.
Senest 2 uger fra modtagelsen bekræfter Konkurrencestyrelsen, at anmeldelsen er modtaget.
Stk. 2 Konstaterer Konkurrencerådet, at oplysningerne i en anmeldelse eller de vedlagte dokumenter er ufuldstændige, underretter rådet anmelderen skriftligt herom og fastsætter en passende frist for supplering af oplysningerne.
Stk. 3 Anmelderen skal uopfordret og omgående give Konkurrencerådet meddelelse om væsentlige ændringer i de forhold, der er anført i anmeldelsen, og som anmelderen bør have kendskab til.